HTML

Zsó meséi

"Kell valaki, vagy valami,
akinek el kell mondani.
Legyen tenger, puszta sziget,
vagy emberszív, amely süket,
legyen fa, amely lombtalan,
s mindenétől kifosztva van,
legyen fűszál, vagy kis bogár,
amely eltaposásra vár,
legyen csillag, vagy messze űr,
melyben a lélek elmerül,
kell valaki, vagy valami,
akinek el kell mondani,
váljanak tőlünk a szavak,
mint szilvából a szilvamag."
Falu Tamás

Elérhetőség

zsomesei (kukac) hotmail (pont) com

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Egy nyári délután….

2010.08.11. 10:13 _Zsó_

Küszködtem a sírással, amikor beszálltam a kocsiba. Sosem felejtem el a képet, ahogy könnyes szemmel integetnek a kapuban.

Az előbb még a találkozás örmétől volt hangos a boltíves konyha. Régen láttunk. Hogy vagy, mesélj. Feri bátyám dalra fakad. Szemei megélénkülnek, arca kigyúl, sugárzik a boldogságtól. 90 éves, a szerelemről énekel.  Örül az életnek, az ajándékba kapott hétköznapoknak. Kisétálunk a kertbe. Az ágason, a fekete kapu előtt most is kinn vannak az agyagköcsögök.  Csak a  békakoncert marad el, kiszáradt a tó. Beszélgetünk a régi időkről, amikor még kicsi voltam, és gyakran átszaladtam látogatóba, édesapámról, vidám mosolyáról, az őszinte barátságról, ami összekötötte őket. Hálás vagyok, hogy ismerhettem – hangzott a mélyről jövő vallomás.  Átnézek egykori kertünkbe, a görcsös törzsű barack- és szilvafákra... Szinte minden megváltozott. Mint ahogy mi is megváltoztunk lassan, észrevétlenül, akaratlanul….
Néha elfog a tehetetlen szomorúság, hogy miért kell ennek igy lennie? Miért mennek el emberek, akiket szeretünk, hogy többé soha, semmi se legyen a régi, hogy miért öregszünk meg, miért? ….
Elszáll az idő… ám az emlékek mélyen élnek bennünk, az élmények elkísérnek, mint ahogy engem is elkísér a két integető szempárban csillogó változatlan szeretet….
 
Az olajfestmény Doór Ferenc festőművész alkotása

komment

Címkék: élmények szülőföld

süti beállítások módosítása