HTML

Zsó meséi

"Kell valaki, vagy valami,
akinek el kell mondani.
Legyen tenger, puszta sziget,
vagy emberszív, amely süket,
legyen fa, amely lombtalan,
s mindenétől kifosztva van,
legyen fűszál, vagy kis bogár,
amely eltaposásra vár,
legyen csillag, vagy messze űr,
melyben a lélek elmerül,
kell valaki, vagy valami,
akinek el kell mondani,
váljanak tőlünk a szavak,
mint szilvából a szilvamag."
Falu Tamás

Elérhetőség

zsomesei (kukac) hotmail (pont) com

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kíváncsi

2009.01.20. 06:37 _Zsó_

Ez az olajkép is Szklenár András alkotása, akárcsak a Lányok sorozat, és ezt a képet is nagyon szeretem.

Sosem gondoltam, hogy egy lóportré lesz az egyik kedvenc festményem, mígnem egy kora nyári napon megláttam Kíváncsit. A festék még meg sem száradt rajta, amikor első pillantásra azt kívántam, hogy de jó lenne, ha az én lakásom dísze lehetne. Társával, Gőgössel együtt vártak a látogatókra. 
  
A festmények barna-arany-sárga színei ragyogtak a nyári napsütésben. Mindegyik kép tetszett, de Kívácsinak bársonyos, barna szeme, fürkésző tekintete ragadott meg jobban. Azóta is ritkán megyek el anélkül előtte, hogy meg ne csodáljam. Kutatva néz bele a világba, ahogy a restaurátor keze alól kibukkan okos feje. Azt gondolná az ember, mindjárt életre kel. Az uralkodó meleg színek és a szelíd tekintet tökéletes harmóniájától megnyugtató, kellemes érzés jár át. 
 
A bennünket körülvevő tárgyak, a festmények is, valamilyen módon részesei lesznek életünknek.  Hatnak ránk színükkel, formájukkal, mondanivalójukkal, befolyással vannak érzéseinkre, hangulatunkra.  Ez az érdekes és gyönyörű festmény lakásom és életem egyik kedves színfoltja lett.

komment

Címkék: művészet kedvencek

süti beállítások módosítása