HTML

Zsó meséi

"Kell valaki, vagy valami,
akinek el kell mondani.
Legyen tenger, puszta sziget,
vagy emberszív, amely süket,
legyen fa, amely lombtalan,
s mindenétől kifosztva van,
legyen fűszál, vagy kis bogár,
amely eltaposásra vár,
legyen csillag, vagy messze űr,
melyben a lélek elmerül,
kell valaki, vagy valami,
akinek el kell mondani,
váljanak tőlünk a szavak,
mint szilvából a szilvamag."
Falu Tamás

Elérhetőség

zsomesei (kukac) hotmail (pont) com

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Gyerekversek felnőtteknek

2008.10.26. 08:00 _Zsó_

A minap egy aranyos gyermekvers gyűjtemény akadt a kezembe, Bródy János gyerekdal szövegei. A könyv címe: Amikor én még kissrác voltam. Örömmel lapoztam fel a verseskötetet és olvastam el a jól ismert dalok szövegét. És ahogy olvastam, már dúdoltam is hozzá a dallamot, hiszen mindegyiket ismerem. Többnyire komoly mondanivalót hordoznak ezek a játékos formában megírt versek és erre való tekintettel inkább felnőtt társaimnak ajánlom ezt a gyűjteményt. Azoknak, akik felnőttként emlékeznek arra, hogy ők is voltak gyerekek – nekem egyre inkább úgy tűnik - nem is olyan régen!

Bródy János : Mindannyian mások vagyunk

 
Úgy érkeztünk mindannyian, hogy nem volt szavunk
Egyikünk sem kérte, mégis mind itt vagyunk
Piciny magból kikeltünk, mint nyíló virág
Ahány ember annyiféle csodálatos világ

Kisgyermekként tükörbe nézve magunkra ismerünk
De gyakran felnőttként se tudjuk, mit miért teszünk
Megpróbáljuk megérteni a természet szavát
De ahány ember annyiféle csodálatos világ...

Mindannyian vágyakozunk, hogy boldogok legyünk
De nem tudjuk, hogy honnan jöttünk, s hová érkezünk
A lelkünk mélyén őrzi titkát a kék virág
Ahány ember annyiféle csodálatos világ...

Ezen a földön mindannyian látogatók vagyunk
Ha elmegyünk magunk után, ki tudja, mit hagyunk
Tanítsuk meg gyermekeinknek a szeretet dalát
Ahány ember annyiféle csodálatos világ

Mindannyian mások vagyunk
Bár egyben-másban hasonlítunk
Mindannyian mások vagyunk
Jó, hogy van néhány közös dalunk
 

komment

Címkék: gyermekek gyermekversek

süti beállítások módosítása