HTML

Zsó meséi

"Kell valaki, vagy valami,
akinek el kell mondani.
Legyen tenger, puszta sziget,
vagy emberszív, amely süket,
legyen fa, amely lombtalan,
s mindenétől kifosztva van,
legyen fűszál, vagy kis bogár,
amely eltaposásra vár,
legyen csillag, vagy messze űr,
melyben a lélek elmerül,
kell valaki, vagy valami,
akinek el kell mondani,
váljanak tőlünk a szavak,
mint szilvából a szilvamag."
Falu Tamás

Elérhetőség

zsomesei (kukac) hotmail (pont) com

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

A "Bodies" kiállítás

2008.10.15. 17:35 _Zsó_

Télen ezen a vidéken járt a Bodies nevű vándorkiállítás. Érdekesnek igérkezett, ezért tele várakozással indultam a tárlatra. Speciális eljárással tartósított valódi, elhalt testeket állítottak itt ki, és kicsit izgultam, hogy hogyan fogok erre reagálni. De vitt a kiváncsiság, hiszen az emberi test anatómiáját láthattam meg a maga valóságában.
 
Meghökkentő és egyben lebilincselő volt látni az ember izomzatát, belső szerkezetét, és szembenézni azzal a ténnyel, hogy az én testem is valójában ilyen. Bemutatták, hogyan működnek az izmok tánc közben és sportolás alatt. A testekben nyitott kis fiókokon keresztül benézhettem a belső szervekbe, láthattam betegségek formációit. Végigkísértem az embrió fejlődését az anyaméhben, láttam fejlődési rendellenességeket, beteg szerveket. Egy idő után már nem gondoltam a kiállított "tárgyak” eredetére, csak ámultam az ember belső világán.
 
Ez a kiállítás nem csupán látványosság volt. Ha csak ennyi lett volna, csalódtam volna benne. Itt az emberi test csodájával szembesültem, annak tökéletességével és törékenységével. Elgondolkodtató, hogy ebben a csodálatosan felépített rendben milyen könnyen zavar keletkezhet. Hogy testünk mennyire flexibilis és ugyanakkor mennyire sérülékeny. És itt csak az ember anatómiájáról van szó. Ehhez jön még a lélek, ami még tökéletesebbé és még labilisabbá teszi az egészet...
 
"Bodies” tovább járja a világot. Nagyszerű ismeretbővítő lehetőség, és egyben gondolatébresztő kiállítás is. Biztos vagyok benne, hogy minden látogatót megérint az emberi test felépítésének csodálatos világa. 

komment

Címkék: élmények

süti beállítások módosítása