HTML

Zsó meséi

"Kell valaki, vagy valami,
akinek el kell mondani.
Legyen tenger, puszta sziget,
vagy emberszív, amely süket,
legyen fa, amely lombtalan,
s mindenétől kifosztva van,
legyen fűszál, vagy kis bogár,
amely eltaposásra vár,
legyen csillag, vagy messze űr,
melyben a lélek elmerül,
kell valaki, vagy valami,
akinek el kell mondani,
váljanak tőlünk a szavak,
mint szilvából a szilvamag."
Falu Tamás

Elérhetőség

zsomesei (kukac) hotmail (pont) com

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Az emlékezés virágai...

2015.09.20. 16:40 _Zsó_

_9.jpg

A Farkasréti temetőben jártam minap, egy meleg, nyár végi délután, amikor a nap még utoljára tombol egyet, de már a szikrázó sugarakon át is érződik az ősz lehelete.   Meg- megroppant talpam alatt néhány száraz falevél, mélabús sanzon hangulata dudorászott bennem a csendes elmúlásról, a szakadozott, foszladozott időről, emlékekről...  A fejfához letettem az emlékezés virágait, és ahogy ott álltam, azokra a kedves mencsehelyi találkozásokra gondoltam, amik kislányként, felnőttként, olyan mély nyomot hagytak bennem. Aztán Feri bácsi festményei, duzzadó életörömöt sugárzó színei elevenedtek fel emlékeimben, és szinte hallottam a szájharmónika hangját, hangos kacagásban elvegyülve.  Arra eszméltem, hogy már nem a „füstösek, furcsák, bíborak” rőzsehangjai motoszkálnak itt belül, hanem úrrá lesz rajtam az a jóleső érzés, hogy ismerhettem, és hogy mennyi szépséget hagyott művészetével maga után...  Ezekkel a gondolatokkal folytattam utamat a művészparcella fejfái között, és megelevenedtek arcok, hangok, verssorok, ahogy a színészóriások emlékhelyei között elhaladtam.  Itt egy egyszerű sír, ott egy mesteri dombormű, a tisztelet, a megbecsülés, a köszönet és a hála jelei... azért, hogy itt jártak.

p1150589.jpg

 

4a.jpg

 

mensaros.jpgratonzi.jpg


 






 

 

 

 

komment

Címkék: fényképalbum élmények

süti beállítások módosítása